23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Japan og Kina er sultne efter LNG

Nybygget LNG-tonnage er hundedyrt og videresalgsmarkedet er ikke stort. Danske Navigare Capital Partners er klar til at løbe en "balanceret risiko" med LNG-nybygning








LNG er jo et relativt lille segment. Løber I ikke en risiko?





Hvordan ser i potentialet i LNG-segmentet?









Hvorfor investerer I i en nybygning og ikke brugt tonnage?

For nylig blev det offentliggjort, at Navigare Capital Partners gik ind i LNG-transport, da det kom frem, at rederiet har kontraheret et 174.000 kubikmeter stort LNG-tanksskib hos Samsung Heavy Industries i Sydkorea. - Når vi går ind i LNG er det jo en del af vores strategi om at være bredt funderet i shipping. Og LNG er et segment, hvor vi ser et interessant potentiale, forklarer Henrik Ramskov. - Vores strategi bygger på kontraktsafdækning og derfor mener vi at det er en balanceret risiko som vi løber. Samtidig er markedet for LNG-tonnage slet ikke likvidt på samme måde som f.eks. markedet for køb og salg af MR-tankere. Når vi alligevel gør det, er det jo fordi, at vi tror på den langsigtede udvikling i segmentet i præcis vores investeringshorisont på op mod ti år. Vi investerer i ny tonnage med de højeste standarder inden for miljø og motorteknologi. - Det er et segment, som vi har analyseret på i mere end et år. Vi vurderer LNG som en vigtig energikilde i overgangen til vedvarende energi og ligeledes i overgangen til en renere skibsfart med færre udledninger af skadelige stoffer. - Samtidig er det vores vurdering, at efterspørgslen på LNG vil stige markant henover de kommende år fra en række lande i Asien, hvor Japan som bekendt er verdens største LNG-importør, og hvor Kina har overtaget andenpladsen fra Sydkorea. Kina har store planer om at bruge LNG som et middel til at mindske sin forurening. Så vi forventer helt klart et boom i efterspørgslen på LNG, lyder det fra Henrik Ramskov. - Inden for LNG-tonnage er den teknologiske udvikling meget markant. Med ny teknologi mister man mindre gas - såkaldt boil off - under transporten. Det giver en markant fordel ved at investere i ny teknologi, som i vid udstrækning fremtidssikrer denne investering.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.141