23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Maersk Tankers næsten halvvejs i Ningbo-serie

TANK: Navngivning og levering forrige uge i Maersk Tankers store nybygningsprogram

Maersk Tankers tog 26. oktober levering af MR-produkttankskibet ’Maersk Cayman’ ved Samsung Heavy Industries’ kinesiske værft i Ningbo. Forud for den officielle overtagelse af nybygningen havde den formelle navngivning også fundet sted. Den Singapore-flagede ’Maersk Cayman’ er det fjerde skib ud af ni i serien, der blev kontraheret tilbage i 2015 for en rapporteret pris af 300 mio. dollars. Serien ventes afsluttet i løbet af 2019.

Overtagelsen af ’Maersk Cayman’ skete godt halvvejs i Maersk Tankers igangværende nybygningsprogram, der skal forny flåden i MR- og LR2-segmenterne. For MR-segmentets vedkommende tilføres således i alt 19 skibe, mens det for de væsentlige større LR2-skibe er tale om i alt seks.

Mens MR-skibene blev kontraheret ved henholdsvis Sungdong Shipyard i Sydkorea og Samsung Heavy Industries i Ningbo, så er det kinesiske Dalian, der skal levere LR2-skibene. Det første af disse idriftssættes i Maersk Tankers’ flåde i 2020.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|instance-web04