IMOs beslutning om at begrænse svovlindholdet i skibsbrændstof fra 1. januar 2020 til 0,5 pct. på verdensplan, og den nyligt vedtagne beslutning om at reducere drivhusgasser med 50 pct. inden 2050, vil ændre det fremtidige miks af brændstoffer til skibe dramatisk.
Den samlede mængde HFO (heavyfuel) og MGO (marine gasolie), der forbruges af skibe...
Her er de reelle alternative brændstoffer
MILJØ: DNV GL klar med ny hvidbog, der ser på de alternative brændstoffer, skibsfarten kan satse på frem mod 2050
LNG er det alternative brændstof i skibsfarten, der er bedst integrer i et den internationale lovgivning. Arkivfoto Søfart
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer