23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Her er de reelle alternative brændstoffer

MILJØ: DNV GL klar med ny hvidbog, der ser på de alternative brændstoffer, skibsfarten kan satse på frem mod 2050

IMOs beslutning om at begrænse svovlindholdet i skibsbrændstof fra 1. januar 2020 til 0,5 pct. på verdensplan, og den nyligt vedtagne beslutning om at reducere drivhusgasser med 50 pct. inden 2050, vil ændre det fremtidige miks af brændstoffer til skibe dramatisk.

Den samlede mængde HFO (heavyfuel) og MGO (marine gasolie), der forbruges af skibe, udgjorde i 2016 ikke mere end 25 pct. af den samlede globale diesel- og benzinproduktion. Dette svarer stort set til den mængde af forbrugt energi, som kommer fra LNG (flydende naturgas), der står for 24 pct. - og LNG repræsenterer kun en lille del, omkring 10 pct., af det samlede gasmarked.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.199