Mega-ro/ro-skibe baner vejen for konsolidering
RO/RO-SKIBE: Kun få store operatører er forundt at bygge nye ro/ro-skibe, som er vokset markant i størrelse for at kondensere så meget af shortsea-trafikken som muligt i store korridorer
Den første af DFDS’ i øjeblikket fem nye store ro/ro-skibe kontraheret ved Jinling-værftet i Kina gør gode fremskridt. Foto: DFDS
For tre et halvt år siden var der globalt kun ét konventionelt shortsea-ro/ro-skib i ordre. Netop nu er der 29 skibe i værfternes ordrebøger i dette relativt specialiserede tonnagesegment, hvilket svarer til det største samlede antal lanemeter siden 1978. Samtidigt har en lille eksklusiv håndfuld førende shortsea-rederier over de seneste to år igan...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer