Læs også: Stort vækstpotentiale for DFDS i Middelhavet
I 2016 købte italienske Grimaldi Group det finske rederi Finnlines. Dermed udvidede den førende sydeuropæiske shortsea-operatør med ét sit kommercielle fokus til Europas andet store marked for ro/ro- og ro/pax-baseret shortsea transport. Et marked domineret af ikke mindst DFDS sammen med bl.a....
DFDS haler ind på Grimaldi
ANALYSE: Købet af U.N. Ro-Ro bringer DFDS tæt på Middelhavs-giganten Grimaldi, der omvendt rykkede ind i Nordeuropa med overtagelsen af Finnlines i 2016
2
Billeder
Magtfordelingen mellem DFDS (efter opkøbet af U.N. Ro-Ro) og Grimaldi. Tal baserer sig på ejet eller bareboat-chartret tonnage hos begge rederier per april 2018. Ro/ro-skibe er defineret med en maksimal passagerkapacitet på 12. Cruise-færger er indeholdt i ro/pax. Grimaldi er inklusiv Finnlines, Nordö Link og Minoan Lines, men eksklusiv deep sea-aktiviteterne. DFDS er inklusiv U.N. Ro-Ro, men eksklusiv palle-sideports aktiviteterne. Endelig er et antal af DFDS’ ro/pax-færger udeladt i tallene, se artikel. Illustration: Søfart
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer