23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danske Rederier: Nyt brændstof er eneste vej til IMO-mål

Der må noget andet end traditionelt brændstof i tanken, hvis shipping skal nå målet om en 50 pct. reduktion i CO2-udledning i 2050, som IMO blev enige om i sidste. Det fortæller Maria Skipper Schwenn fra Danske Rederier til Søfart.

Brændstofbesparende skibsdesign og optimeret operation er skridt på vejen mod lavere CO2-udledning. Men det er ikke nok til, at shippingsektoren kan leve op til det mål, som blev sat på mødet i IMO miljøkomité MEPC i London i fredags – at shippings samlede udledning af CO2 skal være mindst 50 pct. lavere i 2050, end den var i 2008. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.191