23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Maersk Installer lægger sidste hånd på første opgave

Det første skib i Maersk Supply's nye Stingray-klasse, Maersk Installer, har nu fuldført sin første opgave ud for Indiens østkyst.

Det avancerede udstyr på Maersk Supply Services nye SSV, Maersk Installer, var i brug, da nybygningen udførte sin første opgave.

Det skriver Maersk Supply Services i en pressemeddelelse.

Efter levering fra det kinesiske Dalian-værft i november stødte Maersk Installer til Vashishta-projektet ud for den indiske østkyst i januar 2018. Har blev der gjort brug af DP3-udstyret, som hjalp med at holde skibets position, imens 400t-kranen med AHC-funktion, der kompenserer for skibets bevægelser, bidrog til montering af rigid jumpers, der lidt forsimplet kan beskrives som rørføring ved havbunden.

Vashishta-projektet er en del af et større offshoreprojekt, som bliver ledet af Indiens største selskab inden for udvinding af olie og gas, Oil & Natural Gas Corporation.

- Projektet er en vigtig milepæl for Maersk Supply Services, da det er den første mulighed for at vise Stingrays' nye formåen, siger David Lofthouse, kommerciel chef for Asien og Stillehavet, i pressemeddelelsen.

Maersk Installer er det første af fire SSV'ere (subsea supply vessel) i Stingray-serien, som er Maersk Supply Services første skibe med DP3. Altså med et ekstra lag af sikkerhed – eller redundans – oven på DP2, der er standard på alle offshoreskibe, som opererer tæt op ad offshore-installationer.

Læs også: Stingray skal kunne blive på sin position næsten uanset hvad

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078