23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ekspert: Udpinte rederier gøder jorden for havarier

Manglende træning, mindre vedligehold og slækkede krav fra flagstaterne skaber en giftig sikkerhedscocktail i skibsfarten netop nu, vurderer ekspert

Havariet mellem en iransk VLCC-tanker og et kinesisk tørlastskib, er kun det seneste eksempel på en række spektakulære havarier i global søfart.

Faste læsere af Søfart vil være bekendt med en række dramatiske havarier og forlis kloden rundt i løbet af de seneste 12 måneder.

Det sydkoreanske tørlastskib, VLOC, ’Stellar Daisy’ gik til bunds 13. marts 2017 i den sydlige del af Atlanten på en rejse fra Brasilien til Kina med jernmalm i lasten. 22 søfolk omkom. En kollision mellem destroyeren ’USS John S. McCain’ og MR-tankeren ’Alnic MC’ kostede ti amerikanske søfolk livet. I august kolliderede det Mærsk-ejede skib, ’Mercosul Santos’, med en række mindre pramme på Amazonfloden i staten Pará i det nordøstlige Brasilien, hvilket kostede ni menneskeliv.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.171|instance-web04