23948sdkhjf

Søren Skou giver sig selv fem år

I 2023 skal A.P. Møller – Mærsk havde den ønskede vækst, lyder det fra topchefen, som sætter turbo på

A.P. Møller – Mærsk går ind i næste fase af topchef Søren Skous plan for koncernen: Væksten skal have en spand kul. 

- Jeg tror, det vil tage tre-fem år at bygge den virksomhed, vi gerne vil have. Men jeg er også sikker på, at vi vil vise fremskridt hele tiden. Det er super spændende, og jeg tror virkelig på, at vi kan bygge et selskab, som igen kan blive en vækstvirksomhed. Det er helt klart målet, siger Søren Skou til Børsen. 

For Mærks-topchefen er målet er klart, koncernen skal stå for den samlede løsning godstransport helt fra fabrik til butik.

Det betyder et tættere samarbejde mellem grenene i den integrerede Transport & Logistics-division, Maersk Line, APM Terminals og Damco, som skal gøre koncernen mindre afhængig af containerraterne. Der skal ganske enkelt sælges flere ydelser der relaterer sig til containerfragten til havs. 

Væksttrinnet følger efter en periode med frasalg af energirelaterede aktiviteter – Maersk Oil og Maersk Tankers er afhændet - og større fokus på containerdelen. Sidstnævnte hænger da også i bremsen. I det seneste kvartalsregnskab var det tydeligt, at tingene går den forkerte vej for Maersk Line. Mens den globale vækst i transporterede mængder var på 5 procent, gik containerrederiet tilbage med 2,5 procent på området. 

Seneste led i omdannelsen af Mærsk – og et redskab til at sætte fart på væksten - var udvidelsen af direktionen i A.P. Møller - Mærsk A/S med tre nye medlemmer, Morten Engelstoft, Vincent Clerc og Søren Toft, tidligere på ugen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.406