Transporten af 16 komponenter fra en tunnelboremaskine - skærehoveder, skjolde og spoler - gav hovedbrud for Blue Water Frankrigs speditører.
De mange komponenter - samt 40 fyrrefodscontainere - skulle fra Riyadh i Saudi Arabien til Fos-sur-Mer i det sydlige Frankrig.
- Den første udfordring, vi mødte, var at komme frem til sitet i Riyadh for at hente godset. Der var mange vejrestriktioner, som besværliggjorde afhentningen, forklarer Lionel Guilbaud, Blue Waters projektspecialist i Frankrig.
Desuden var de administrative opgaver, som inkluderede fortoldningsprocedurer, også omfattende og udfordrende. Endelig måtte Blue Waters stevedorer arbejde i 44 graders varme i Dammam. Og udfordringerne fortsatte.
- Da godset ankom til Fos-sur-Mer omlastede vi godset fra skib til en flodpram. Den manøvre kan ofte blive besværliggjort af vejret. Men alt gik som planlagt, siger Lionel Guilbaud.
Lastningen i Dammam var i særdeleshed hård for stevedorerne, da lastningen foregik i 40 graders varme.