23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

DEBAT: Ubrugelige havarirapporter efter forlis

Kommentar: Engang hed det Søfartens opklaringsenhed, nu hedder det Den Maritime Havari Kommission, og den opklarer ihvertfald ikke noget

UGENS MARITIME SYNSPUNKT:

Den Maritime Havari Kommission har i sin rapport om forliset af Mærsk Supply skibene, Mærsk Shipper og Mærsk Searcher- de to aftaklede skibe, som sank i den nordlige del af Biscayen under slæb mellem Danmark og Tyrkiet i December 2016 en "reading note".

I noten skriver man blandt andet; "Arguably, it can be questioned why the company chose an unconventional towing method for this type of towage operation(...).However(......)that analysis will be based on hindsight analysis (...) about the outcome, which the involved persons did not have prior to the accident." (Rapporten side 33).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141