23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dyrt at omstille til LNG-drift - men en investering i fremtiden

Netværket af LNG-bunkerstationer vokser hastigt i Europa og en række store tradelanes er nu fuldt dækket ind med stationer i netværket. En dansk specialist, OMT, går forrest i udviklingen og har designet et LNG-drevet containerskib på over 20.000 TEU i samarbejde med CMA CGM, der således vil komme regulering i forkøbet

De mange nye søfartsregler, der er på vej, kræver mere miljøvenlige skibe.

Derfor kan man med fordel ruste sig til fremtiden ved at sejle på LNG. Det mener Klaus Rasmussen, direktør for forretningsudvikling hos Odense Maritime Technology, som har speciale i bunker, herunder LNG og LPG.

- Jeg ser en fremtid med masser af LNG. I runde tal forventer analytikere, at ud af de 300 mio. tons, som bunkermarkedet omfatter i dag, vil op til 20 pct. være LNG-bunkret i 2030, siger Klaus Rasmussen med henvisning til, at Shell, Total og ENGIE er gået helhjertet ind i LNG bunkerprojekter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078