Mærsk: Cyberangreb næsten neutraliseret
Maersk Line tager nu imod ordrer ad tre kanaler, meddeler rederiet. Ligesom de seneste mange meddelelser, siden cyberangrebet døbt Petrya ramte Mærsk-koncernen tirsdag, sker udmeldingen på Twitter.
Maersk Line: Vi kan modtage ordrer igen Ekspert: Mærsk-angreb et wakeup-call til branchen Stort cyberangreb rammer Mærsk-koncernen |
- Det er for tidligt at komme med et bud på, hvornår forretningen igen kører normalt, skriver selskabet på Twitter.
Maersk Lines kunder kan dog booke online via INTTRA, EDI (Electronic Data Interchange) og online-booking, lyder budskabet.
Maersk Line håndterer den bookede last næsten som normalt, melder rederiet.
Angrebet lammede 75 af APMTs terminaler, og selskabet er nu i færd med at implementere IT-løsninger, der skal bringe driften tilbage til normal.
Seneste melding fra APMT i Rotterdam er dog, at APM Terminals Rotterdam og APM Terminals Maasvlakte II ikke er i drift som normalt. APM Terminals er det Mærsk-selskab, der blev hårdest ramt.
Mens det tredje Mærsk-selskab, der blev ramt, er Damco. Sidstnævnte i lettere grad, og Damco fungerer næsten som normalt pt.
Seneste opdatering på Mærks-konglomeratets Twitter-profil (torsdag aften) :