23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

'Esvagt Aurora' i dok efter uafbrudt siden leveringen i 2012

For første gang siden leveringen fra Zamakone Ship Yard i Spanien i 2012 kom ’Esvagt Aurora’ igen i tørdok i slutningen af april til special survey. Det oplyser Esvagt i en pressemeddelelse.

- Esvagt Aurora’ er det hidtil største og mest komplekse skib, Esvagt har haft til special survey. Skibet har stort set sejlet uafbrudt siden leveringen i 2012 og kun haft en enkelt dag, hvor det har været off service, siger Kristian Ole Jakobsen, Chief Operating Officer i Esvagt.

De ni dage i dok forløb planmæssigt. Besætningen brugte turen til værftet effektivt og gjorde mest muligt klar inden ankomsten.

Egne folk til det norske værft
- Efter grundig afsøgning af markedet valgte vi af flere årsager at lægge dokningen af ’Esvagt Aurora’ ved GMC i Stavanger. Det var samtidig et ønske fra vores kunde, ENI Norge, at vi var væk fra location i kortest mulig tid, samt at dokningen så vidt muligt blev udført i det valgte tidsrum, forklarer Kristian Ole Jakobsen.

Esvagt valgte at sende sin egen elektriker til værftet for at forestå el-arbejdet, og man sendte også egne mekanikere for at udføre årligt syn m.v. på de tre både:

- Vi ønskede at spare transporten af bådene frem og tilbage til workshoppen i Esbjerg. Da vi samtidig er meget fintfølende med, at vores både bliver serviceret og passet efter vores egne kvalitetsstandarder og af os selv, valgte vi at sende Esvagt-mekanikere til værftet. Det fungerede fint – de fik serviceret og synet bådene uden problemer, siger Kristian Ole Jakobsen.

Kilde: Esvagt

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173