Det rådgivende skibsingeniørfirma Knud E. Hansen har de seneste fire måneder arbejdet tæt sammen med DFDS og Jinling-værftet i Kina for at optimere konceptet på rederiets to nye mega-ro/ro-skibe. Det oplyser Knud E. Hansen.
Resultatet er ifølge skibsingeniørfirmaet en ny generation af ro/ro-fartøjer, der er blandt verdens største og som hæver baren for miljøhensyn.
DFDS underskrev den 30. september
Kapacitet: 6.700 lanemeter/450 trailere
Længde: 235 m
Bredde: 33 m
Hastighed: 21 knob
en nybygningskontrakt på to rekordstore ro/ro-skibe hos det kinesiske værft Jinling Shipyard. Kontrakten, der har en værdi på omkring én mia. kroner, har leveringstermin på begge skibe i starten af 2019. Samtidigt indeholder kontrakten en option på yderligere fire skibe.
Læs mere:DFDS bestiller mega-skibe i Kina
Læs mere:
Kilde: Knud E. Hansen
