23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Knud E. Hansen lægger sidste hånd på DFDS’ megaskibe

De seneste fire måneder har Knud E. Hansen finpudset designet på DFDS’ to nye ro-ro fragtskibe

Det rådgivende skibsingeniørfirma Knud E. Hansen har de seneste fire måneder arbejdet tæt sammen med DFDS og Jinling-værftet i Kina for at optimere konceptet på rederiets to nye mega-ro/ro-skibe. Det oplyser Knud E. Hansen.

Resultatet er ifølge skibsingeniørfirmaet en ny generation af ro/ro-fartøjer, der er blandt verdens største og som hæver baren for miljøhensyn.

DFDS underskrev den 30. september

Fakta: DFDS’ hidtil største skibe
Kapacitet: 6.700 lanemeter/450 trailere
Længde: 235 m
Bredde: 33 m
Hastighed: 21 knob

en nybygningskontrakt på to rekordstore ro/ro-skibe hos det kinesiske værft Jinling Shipyard. Kontrakten, der har en værdi på omkring én mia. kroner, har leveringstermin på begge skibe i starten af 2019. Samtidigt indeholder kontrakten en option på yderligere fire skibe.

Læs mere:Dobbelt low-speed maskineri i nye mega ro/ro-skibe

Læs mere:DFDS bestiller mega-skibe i Kina

Læs mere: Europæiske værfter for dyre til DFDS

Kilde: Knud E. Hansen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.14|instance-web04