23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Bygning af ro/ro-skibe genoptaget

P + S Werften genoptog i går bygningen af de to ro/ro-skibe til DFDS.
300 af det konkursramte P+S Werftens’ normalt godt 1.200 medarbejderes store arbejdsstyrke genoptog mandag bygningen af de to ro/ro-skibe, oprindeligt kontraheret af DFDS. Det oplyser det tyske Deutsche Schiffahrts-Zeitung i dag.

De to skibe, som bliver særligt udrustede til det dansk/tyske ARK-Projekt, hvor DFDS leverer ro/ro-tonnage, skulle oprindeligt have været leveret sidste år.  Bygningen af skibene blev imidlertid stærkt forsinket af værftets økonomiske problemer, og siden valgte DFDS at afbryde kontakten med baggrund i de overskredne leveringsterminer.

Tidligere på måneden bekræftede DFDS imidlertid, at rederiet nu havde indledt nye forhandlinger med værftets kurator om en genoptagelse af bygningen af de to ro/ro-skibe.

Deutsche Schiffahrts-Zeitung oplyser endvidere, at der ifølge deres kilder på værftet, i denne uge skulle komme tre forskellige potentielle købere og besigtige de to næsten færdigbyggede færger Berlin og Copenhagen. Begge kontraheret af Scandlines til Gedser – Rostock-ruten, men siden kancelleret efter det stod klart, at nybygningerne ikke overholdt væsentlige specifikationer i kontrakterne, hvorved færgerne ville være uegnede til den tiltænkte rute.
 
Det har siden Scandlines trak sig fra kontrakten på Berlin verseret megen spekulation om, hvem der kunne været interesserede i at overtage og forestå en færdiggørelse af færgerne. Bl.a. har DFDS været nævnt som en mulig aftager til deres rute mellem Dover og Calais.

Læs også:
BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04