23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Knud E. Hansen designer ny kinesisk færge

Kinesisk operatør vælger KEH-design til ny 120-meter færge
Knud E. hansen i Helsingør er blevet valgt af kinesiske CS Marine i Shanghai til at designe en ny 120 meter lang ro/pax-færge, der skal operere i Det Sydkinesiske Hav mellem fastlandet og Hainan Island. Knud E. Hansen har strikket færgen sammen i fællesskab med rederiet, der vil lade den bygge på Bo Hai Shipyard i Kina.
 
der bliver tale om en konventionelt fremdrevet færge, der skal kunne medføre både biler og passagerer såvelsom containerlast etc. Men selv om , der er tale om en delvis lastfærge, skal den kunne medføre op til 444 passagerer trods sin relativt beskedne længde på 120 meter. lastkapaciteten bliver på 350 lanemeter og der skal kunne medføres såvel personbiler som lastbiler og op til 1.200 tons containere på / og vejr- og bildæk. 
 
Færgen skal desuden have en stor fuelkapacitet, idet den formdes at skulle servicere en del af de mondre øer i det kommende fartsområde - foruden "hovedøen" Hainan.  På kuriosasiden kan meldes, at at færgen ikke bare bliver en transportmaskine, men at den også udstyres med bl.a. restaurant, biograf, cigarbar, it-café, VIP-område og et bibliotek m.v. Alle disse features betyder også, at den i perioder også vil kunne udlejes til krydstogtformål i op til 30 dage af gangen.
 
BREAKING
{{ article.headline }}
0.094