23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Annonce
Annonce

Molslinjen ser ind i elektrisk færgesommer

Med næsten 30.000 afgange venter der en travl sommer for Molslinjens færgeruter over hele Danmark. Og denne sommer vil næsten 58 procent af alle de afgange blive sejlet på strøm. Den kommende højsæson bliver dermed den mest elektriske færgesommer nogensinde
Annonce

Det bliver en elektrisk sommer hos Molslinjen. 

Den 1. juni 2026 tog færgerne officielt fat på årets højsæson, og på tværs af rederiets mange ruter i hele Danmark vil 57,6 procent af alle afgange blive sejlet på strøm i stedet for på marine- eller biodiesel i juni, juli og august. 

Sidste år var det tal 25 procent, så der sejles 131 procent flere ture på el i denne højsæson.

Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|