23948sdkhjf
Log ind eller opret et abonnement for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.
Annonce
Annonce

Molslinjen sejler de fleste af sommerens afgange på el

Med næsten 30.000 afgange venter der en travl sommer for Molslinjens færgeruter over hele Danmark. Og denne sommer vil næsten 58 procent af alle de afgange blive sejlet på strøm. Den kommende højsæson bliver dermed den mest elektriske færgesommer nogensinde
Annonce

Molslinjen er kommet et væsentligt skridt nærmere ambitionen om en fuldt elektrisk flåde i 2030.

I juni, juli og august vil 57,6 procent af alle rederiets afgange blive gennemført på el frem for marine- eller biodiesel. Dermed bliver sommeren 2026 den første, hvor hovedparten af Molslinjens sejladser foregår på strøm. Sidste år var andelen 25 procent.

Annonce Annonce
BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|