Molslinjen er kommet et væsentligt skridt nærmere ambitionen om en fuldt elektrisk flåde i 2030.
I juni, juli og august vil 57,6 procent af alle rederiets afgange blive gennemført på el frem for marine- eller biodiesel. Dermed bliver sommeren 2026 den første, hvor hovedparten af Molslinjens sejladser foregår på strøm. Sidste år var andelen 25 procent.