23948sdkhjf

Tredobler lagerkapaciteten: Investerer 5 mio. i to telthaller på havnen

Firmaet, der håndterer gods til og fra Hanstholm Havn, byggede i 2021 en 1200 kvadratmeter stor telthal på Hanstholm Havns store baglandsareal

Hanstholm Stevedore Aps har godt gang i aktiviteterne ud fra Hanstholm Havn.

Firmaet, der håndterer gods til og fra Hanstholm Havn, byggede i 2021 en 1200 kvadratmeter stor telthal på Hanstholm Havns store baglandsareal. Telthallen blev dengang rejst, uden godshåndteringsfirmaet havde et bestemt formål for anvendelsen.

Hallen viste dog hurtigt sit værd. Og ikke mindst beviste nybygningen, at halfaciliteter på Hanstholm Havn ikke behøvede være bygget af sten og stål.

Pladsmangel

Nu er aktivitetsniveauet blevet så højt, at den ”gamle” telthal ikke længere er nok.

Ikke mindst efter, at det norske rederi Egil Ulvan Rederi AS i 2023 startede med fast rutesejlads til og fra Hanstholm - for at udskibe danskproduceret fiskefoder til norsk akvakultur.

Nu har rederiet, der dengang også havde rutesejlads fra Thyborøn, valgt at henlægge alt sin fiskefoderaktivitet til Hanstholm.

Bygges på kort tid

I øjeblikket udskibes der fast 500 tons fiskefoder. Og det er en mængde, der forventes at stige.

- Derfor har vi brug for mere lagerkapacitet og rejser to telthaller mere på hver 1200 kvadratmeter. For vi er udfordret på behovet for plads til opmagasinering af sækkene med fiskefoder, hvor vi skal have plads til 15 forskellige typer, fortæller Peter Jensen fra Hanstholm Stevedore Aps.

- Hallerne kommer til at ligge tættere på kajkanten, og da vi også bygger en dobbelt læsserampe mellem de to haller, får vi en mere effektiv og hurtigere håndtering af gods.

De to haller, som kan ”bygges” på få uger, vil stå færdige midt i juni. Prisen for de to telthaller bliver på knap 5 mio. kroner.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Nor-Shipping 2023: Fiskekutter kåret som Årets Skib 2023
Blue Water langer ud efter rederiernes skattefordel: “Det skal jo være på lige vilkår”
DTU satser på synlighed: - Studerende skal have øjnene op for branchens udfordringer
Nobelprismodtager advarer skibsfarten om nedgang
Havnearbejder-”pjæk” lukker containerterminaler
Wilhelmsens CEO: Nu må kunderne betale for dekarbonisering
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.141