Det var efter en hel række af tekniske nedbrud og alarmer under sejladsen fra det norske byggeværft i Mandal mod Norddeich i Tyskland, at crew transfer-fartøjet ’Umoe Ventus’ på kort tid totaludbrændte ud for Bagenkop 23. december sidste år.
Læs om havarirapportens konklusioner her: Brandårsagen var utilstrækkelig køling
Det 2014-byggede prototyp...
Flere nedbrud og alarmer forud for voldsomt brandhavari
HAVARI: Tekniske nedbrud tvang ’Umoe Ventus’ i havn tre gange på en rejse fra Norge til Tyskland, hvor vindmøllefartøjet totalforliste under en voldsom brand ud for Bagenkop sidste år.
Vraget efter 'Umoe Ventus' vidner om den altødelæggende effekt, branden havde. Foto: Den Maritime Havarikommission
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer