23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nye værftskrav, når el-hybride skibe skal vedligeholdes

Mens der er paralleller til de nye udfordringer, autoværkstederne står med i mødet med elbiler, så har højspænding altid været til stede i et maskinrum – men forståelsen for, at en batteripakke er et helt særligt system, er vigtig

Elektrificeringen af særligt nærskibsfarten sker parallelt med, at også en stadig større andel af nye personbiler er el- eller el-hybride. Det har stillet nye krav om efteruddannelse og nye sikkerhedsprocedurer på de autoværksteder, der skal servicere og reparere det stigende antal biler med store litium-ion-batterier. Først og fremmest fordi arbejde med højspænding ikke tidligere har været en del af en automekanikers faglighed.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11