Nye værftskrav, når el-hybride skibe skal vedligeholdes
Mens der er paralleller til de nye udfordringer, autoværkstederne står med i mødet med elbiler, så har højspænding altid været til stede i et maskinrum – men forståelsen for, at en batteripakke er et helt særligt system, er vigtig
Batteripakken skal typisk ikke håndteres fysisk under planlagt vedligehold af et skib. Første gang det sker vil typisk være efter 8, 10 eller måske 12 år, hvor den skal udskiftes. Arkivfoto Søfart
Elektrificeringen af særligt nærskibsfarten sker parallelt med, at også en stadig større andel af nye personbiler er el- eller el-hybride. Det har stillet nye krav om efteruddannelse og nye sikkerhedsprocedurer på de autoværksteder, der skal servicere og reparere det stigende antal biler med store litium-ion-batterier. Først og fremmest fordi arbej...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer