Jeg læste med stor interesse i sidste nummer af Søfart om det nye index, EEXI, som populært kan beskrives som EEDI for eksisterende skibe bygget før EEDI´s tilblivelse i 2013.
Hans Otto Kristensen. Arkivfoto: Søfart Som en af dem, der meget intenst har deltaget i tilblivelsen af EEDI helt tilbage fra starten i 2008, hvor Danmark var med som en ...
KRONIK: Fejlkonklusioner vedrørende brugen af EEDI og EEXI
Lavere fart kan medføre, at CO2-udslippet stiger, da den ekstra tonnage, der i så fald skal bruges for at opnå den samme kapacitet, bliver en dominerende faktor. Foto: Søren Lund Hviid
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer