23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

CMA CGM bestiller syv biogas-skibe

I fremtiden vil bananer fra Fransk Vestindien være lidt grønnere, når de kommer til Europa

I bestræbelserne på at bliv nul-udleder af CO2 i 2050 er rederiet CMA CGM i gang med at gøre flåden grønnere. Senest har rederiet bestilt syv containerskibe, der skal sejle på biogas.

Skibene bliver leveret fra 2024 og frem og er fire 7.300 TEU-skibe og tre 7.900 TEU-skibe, hver med 1.385 Reefer-stik, og vil betjene Guadeloupe og Martinique, oplyser Bioenergy-News.

De nye skibe vil erstatte mindre skibe, der i dag er dedikeret til ruter mellem Fransk Vestindien, Frankrig og Europa.

Ifølge rederiet reducerer biogas produceret af biomasse CO2-udledningen med 67 % sammenlignet med konventionelt brændstof og reducerer udledningen af ​​svovldioxid med 99 %, udledningen af ​​fine partikler med 91 % og udledningen af ​​nitrogenoxid med 92 %.

Dual fuel gasmotoren er udviklet af CMA CGM siden 2017 og er også i stand til at bruge syntetisk metan.

CMA CGM har allerede 31 e-metanol-klare containerskibe i sin flåde udstyret med dual-fuel-motorer. I 2026 vil tallet være 77.

CMA CGM transporterer 100 % af bananerne fra de Franske Vestindien til Frankrig og er dedikeret til udviklingen af forholdene i ø-gruppen. Rederiet vil også modernisere og øge kapaciteten af ​​de største skibshavne på øerne, samt at udvide kajanlæg.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142