23948sdkhjf

CMA CGM bestiller syv biogas-skibe

I fremtiden vil bananer fra Fransk Vestindien være lidt grønnere, når de kommer til Europa

I bestræbelserne på at bliv nul-udleder af CO2 i 2050 er rederiet CMA CGM i gang med at gøre flåden grønnere. Senest har rederiet bestilt syv containerskibe, der skal sejle på biogas.

Skibene bliver leveret fra 2024 og frem og er fire 7.300 TEU-skibe og tre 7.900 TEU-skibe, hver med 1.385 Reefer-stik, og vil betjene Guadeloupe og Martinique, oplyser Bioenergy-News.

De nye skibe vil erstatte mindre skibe, der i dag er dedikeret til ruter mellem Fransk Vestindien, Frankrig og Europa.

Ifølge rederiet reducerer biogas produceret af biomasse CO2-udledningen med 67 % sammenlignet med konventionelt brændstof og reducerer udledningen af ​​svovldioxid med 99 %, udledningen af ​​fine partikler med 91 % og udledningen af ​​nitrogenoxid med 92 %.

Dual fuel gasmotoren er udviklet af CMA CGM siden 2017 og er også i stand til at bruge syntetisk metan.

CMA CGM har allerede 31 e-metanol-klare containerskibe i sin flåde udstyret med dual-fuel-motorer. I 2026 vil tallet være 77.

CMA CGM transporterer 100 % af bananerne fra de Franske Vestindien til Frankrig og er dedikeret til udviklingen af forholdene i ø-gruppen. Rederiet vil også modernisere og øge kapaciteten af ​​de største skibshavne på øerne, samt at udvide kajanlæg.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Rederiet Høj skifter navn
Første brodrager bliver i dag sejlet ud på Storstrømmen
Nakskov Havn får lov til at udvide sejlrende til større skibe
Evergas-CEO fratræder til nytår
Ukrainsk maritim klynge optages i europæisk brancheorgan
Nordhavn Power Solutions på makers list til Molslinjens nye elfærger
Andre Nordiske Medier
Metal Supply DK
Transportmagasinet
Jern & Maskinindustrien
Motor-magasinet
Leder IDAG
Kommunefokus

Send til en kollega

0.156