23948sdkhjf

Han var aspirant på Belgian Reefer 1966-67

1966 rejste Kurt  Rosenvold Kehler med toget til Hamburg for at påmønstre køleskibet Belgian Reefer som letmatros. Det blev en lang tur mod Amerika: Først gik den ene hovedmotor - så den anden, og sejladsen fortsatte med kun én skrue. Til sidst stod en hjælpemotor af, mens den ene dynamo var brændt
I samarbejde med skribenten, Kurt Rosenvold Kehler, har Michael B. Clausen redigeret og sendt os følgende nye historie, oprindeligt fortalt på hans Facebook-gruppe, ”Gamle sømænd, rederiansatte og deres skibe”.




Den 2. maj 1966 rejste jeg og min køjesæk med toget til Hamburg for at påmønstre køleskibet Belgian Reefer som letmatros/elev. Jeg fik ...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Create trial subscription
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Så har Næstved Havn fundet sin ny havnedirektør
Hovhov, skibe skal da ikke i CO2-kvotehandel før lastbiler
Lov om jernbaner redder julen i USA - men fagforeninger er vrede
Kindkys og whisky-spyt på skoleskib: Chef var fuld og husker ikke episoderne
NGO får medvind mod rederiers fragt af plastaffald ud af Europa
Adstadigt var tempoet, da gigant-nacelle skulle ned til havnen
Andre Nordiske Medier
Metal Supply DK
Transportmagasinet
Jern & Maskinindustrien
Motor-magasinet
Leder IDAG
Kommunefokus

Send til en kollega

0.186