23948sdkhjf

Maersk Supply tilbyder grøn offshore-hjælp med biobrændsel

Offshorevirksomheder, der ønsker at reducere CO2-udslippet, kan få hjælp af Mærsk Supplys nye grønne service ECO Offshore, der anvender HVO-brændstof

Maersk Supply har med succes formået at blande biobrændsel med marinediesel, så det kan anvendes i selskabet offshorefartøjer og dermed reducere CO2-udslippet ved offshoreoperationer. Selskabet kalder det for ECO Offshore.

- Vi er glade for at kunne støtte vores kunders dekarboniseringstiltag med ECO Offshore. Maersk Supply Service er opsat på gøre, hvad vi kan for at facilitere en grøn omstilling i offshoreindustrien, både ved at reducere vores eget CO2-aftryk og ved at sætte vores kunder i stand til at dekarbonisere deres drift og værdikæde, siger Jonas Munch Agerskov, Chief Commercial Officer hos Maersk Supply Service i en meddelelse om det nye initiativ.

ECO Offshore bruger biobrændslet HVO (Hydrotreated Vegetable Oil) og Maersk Supply Service vil bruge biobrændstoffet på tværs af alle sine skibe og og give kulstofreduktionerne til de kunder, der køber ECO Offshore.

Baggrunden for det nye initiativ er et projekt, som Maersk Supply har gennemført med startup-virksomheden The Ocean Cleanup, hvor fartøjet Maersk Tender brugte den nye blanding som brændstof, der i en periode på seks uger kunne give en CO2-emissionsbesparelse på 38,95 tons uden at gå på kompromis med ydeevne og sikkerhed.

- Den grønne omstilling er kernen i vores strategi, og vi har sat ambitiøse mål for at dekarbonisere vores operationer og vores flåde. Vi undersøger mange initiativer og løsninger for at opnå dette, og biobrændstof spiller bestemt en vigtig rolle i køreplanen til vores 2040-mål om netto-nul-drift. ECO Offshore repræsenterer derfor et spændende skridt fremad for os, siger Mark Handin, Chief Operating Officer hos Maersk Supply Service.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125