Det er ikke uden udfordringer, når man kaster sig ud i ny teknologi. Det har Forsea, hvis færger sejler mellem Helsingør og Helsingborg i den grad måtte sande, efter at rederiet for omkring fire år siden ombyggede to af sine færger med batteripakker, så de også kan sejle på el.
- Overordnet har færgerne overgået forventningerne.
Det er Forseas to...
Færger er sejlet for hårdt: Nedslidning af batterier koster ”pænt” tocifret millionbeløb
Rederiet Forsea fik for omkring fire år siden omdannet sine skibe til også at kunne sejle på el. Det har dog ikke været uden udfordringer eller ekstraregninger at sejle med ny, og uprøvet teknologi i den størrelsesorden
Forsea

Kristian Durhuus, adm. direktør i Forsea, overtog roret i rederiet for godt to år siden. Han fortæller, at projektet omkring elfærgerne bl.a. var noget af det, der tiltrak ham til jobbet. Foto: Forsea
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer