23948sdkhjf

Esvagt døber ombygget supply-skib til Total

Nyt Esvagt-skib giver færre udledninger og mere strømlinet logistik for Total Energies’ Nordsøaktiviteter

Det multifunktionelle skib ’Esvagt Heidi’ er en del af en ny strategi for Total Energies EP Danmark's logistiske operation på Nordsøen. Sammen med Esvagt har virksomheden gentænkt og optimeret den logistiske infrastruktur offshore for at skabe nye synergier, drive en mere effektiv operation og samtidig også mindske udledningerne. I går onsdag blev skibet døbt i Esbjerg.

Det oplyser Esvagt i dag i en pressemeddelelse.

De seneste skridt i et historisk omfattende samarbejde om sikkerhed og support i den danske Nordsø blev taget onsdag, da gudmor Heidi Helbo, Senior Legal Counsel, fra Total Energies døbte ’Esvagt Heidi’ i dokhavnen i Esbjerg.

Læs også: Esvagt henter to skibe i Norge til Total-kontrakt på Nordsøen

’Esvagt Heidi’ er et af to ombyggede PX121 multifunktionelle skibe, der som noget helt nyt er i stand til at udføre flere opgaver og have flere forskellige roller i operationen. Sammen med walk-to-work-skibet ’Esvagt Dana’, søsterskibet ’Esvagt Leah’ og yderligere fire Esvagt-skibe skal de varetage sikkerhed, transport og supplyarbejde for Total Energies i den danske del af Nordsøen i de næste mange år.

Stor aftale

Aftalen, som er kommercielt historisk stor for Esvagt, nytænker den operationelle og logistiske infrastruktur på Nordsøen. Helt konkret betyder det, at man i forhold til tidligere koncentrerer flere funktioner og opgaver på færre skibe. Alene den del af den nye infrastruktur vil medføre færre udledninger fra den logistiske del af Nordsø-operationen.

Vi er meget glade for at indgå i et omfattende partnerskab, der gentænker værdiskabelsen og byder på innovative løsninger Søren Karas, Chief Strategy and Commercial Officer i Esvagt

Samarbejdet omfatter det samlede sikkerhedsberedskab, der skal være på plads for at kunne drive en sikker offshore-operation, ligesom det inkluderer transport og overførsler af gods og personer fra on- til offshore. Derudover er de nye multifunktionelle skibe klassificeret som såkaldte hybrid-skibe, der kan arbejde på energi fra både generatorer og el fra batterier samtidigt. Dermed er de også med til at reducere det samlede energiforbrug og de samlede udledninger ved at udnytte landstrøm i havn og supplere med batteri under operation.

Sikkerhed og energi

- Vi er meget glade for at indgå i et omfattende partnerskab, der gentænker værdiskabelsen og byder på innovative løsninger. Vi udnytter både vores stærke kompetencer på beredskab og sikkerhed og fokuserer på at minimere miljøpåvirkningen, siger Søren Karas, Chief Strategy and Commercial Officer i Esvagt.

Esvagts kombination af en stærk sikkerhedskultur og fokus på energioptimering og begrænsning af emissioner har været udslagsgivende for Total Energies i valget af partner, siger Rasmus Rozentals, Head of Logistics & Support to Operations hos Total Energies:

- Aftalen med Esvagt markerer endnu et skridt på vejen mod at arbejde langs hele vores værdikæde på at optimere og strømline vores operation, så vi opererer så sikkert som muligt og med så få udledninger som muligt. Jeg er rigtig glad for, at vi i Esvagt har en stærk partner at tage ud på denne rejse sammen med, siger han.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.156