Alle har store forhåbninger knyttet op til ammoniak som en langsigtet løsning på skibsfartens ønske om at kunne overgå til et - potentiel - helt CO2-neutralt brændstof. Men mange rederier satser ikke desto mindre på metanol som dét brændstof, der først vil blive tilgængelig i større skala.
Ifølge direktør for marine power i teknologivirksomheden W...
Ammoniak er fremtidens brændstof, men er hundedyrt - en blid start vil indebære blandingsprodukter
I en overgangsordning vil flere rederier begynde at overgå til blandingsprodukter, hvor traditionel marinediesel vil blive iblandet ammoniak for at sænke CO2-udslippet, sådan lyder det fra Wärtsilä-direktør Roger Holm
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer