23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ammoniak er fremtidens brændstof, men er hundedyrt - en blid start vil indebære blandingsprodukter

I en overgangsordning vil flere rederier begynde at overgå til blandingsprodukter, hvor traditionel marinediesel vil blive iblandet ammoniak for at sænke CO2-udslippet, sådan lyder det fra Wärtsilä-direktør Roger Holm

Alle har store forhåbninger knyttet op til ammoniak som en langsigtet løsning på skibsfartens ønske om at kunne overgå til et - potentiel - helt CO2-neutralt brændstof. Men mange rederier satser ikke desto mindre på metanol som dét brændstof, der først vil blive tilgængelig i større skala.

Ifølge direktør for marine power i teknologivirksomheden Wärtsilä, Roger Holm, er det dog slet ikke sikkert, at vi skal vente, at ammoniak kommer drønende ind på scenen som det nye full size-brændstof til rederiverdenen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.073