23948sdkhjf

Ammoniak er fremtidens brændstof, men er hundedyrt - en blid start vil indebære blandingsprodukter

I en overgangsordning vil flere rederier begynde at overgå til blandingsprodukter, hvor traditionel marinediesel vil blive iblandet ammoniak for at sænke CO2-udslippet, sådan lyder det fra Wärtsilä-direktør Roger Holm
Alle har store forhåbninger knyttet op til ammoniak som en langsigtet løsning på skibsfartens ønske om at kunne overgå til et - potentiel - helt CO2-neutralt brændstof. Men mange rederier satser ikke desto mindre på metanol som dét brændstof, der først vil blive tilgængelig i større skala.

Ifølge direktør for marine power i teknologivirksomheden W...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.102