Udover, at ’Grotte’ skal sejle hundredprocent elektrisk og dermed også CO2-neutral, hvis den elektricitet, der lades, er produceret af vedvarende energi, så har målet også været at optimere den nye færge så meget som muligt i forhold til de to rute-søstre.
Læs mere: Danmarks anden nybyggende elfærge er som snydt ud af næsen på sine to gamle ...
’Grotte’ er resultatet af en række optimeringer
Molslinjen kombinerer introduktionen af rederiets første elfærge med anvendelse af biodiesel, så Fanø-ruten kan drives tæt på CO2-neutralt
7
Billeder
Vue over vogndækket med cykel- og passager mezzanindækket til højre. Foto: Søren L. Hviid
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer