Mærsk udnytter sit gigantiske linjenetværk til breakbulk-niche
Mærsks containerskibe fragter mejetærskere, møllevinger og skibsmotorer i konkurrence med ro/ro- og stykgodsskibe. Det hele styres fra Special Cargo Solutions
4
Billeder
En møllevinge lastes ombord på et containerskib fra Alianca, en regional operatør med base i Brasilien, der blev en del af Mærsk efter overtagelsen af Hamburg Süd. Foto: Mærsk
Breakbulk eller stykgods blev godt og grundigt fortrængt i linjefarten, da containeriseringen fra slutningen af 1960’erne revolutionerende den søværts transport. Maersk Line blev som bekendt en af de helt store vindere i containeriseringen, mens nye segmenter i skibsfarten overtog transporten af den oversized-stykgods, der ikke umiddelbart kunne kl...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer