23948sdkhjf

Norsk leverandør af skibsmaling etablerer sig i Danmark

Westing har næsten 40 års erfaring som leverandør af skibs- og industri maling til rederier og skibsværftindustrien i Norge. Virksomheden ekspanderer nu til det danske marked og investerer i yderligere vækst og ekspansion.

Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

I spidsen for ekspansionen er Kurt Sonne Kristensen nyansat som Country Manager – som kommer med solid erfaring og en lang karriere direkte fra branchen.

I de senere år har Westing taget et stadig stærkere greb om markedet for skibsmaling i Norge. Efter at Westing indgik en partner aftale med Akzo Nobel om at blive eksklusiv repræsentant for International Marine Paint i Norge, er virksomheden vokset til at blive den største distributør for AkzoNobel i Europa.

Westing har nu indgået en lignende aftale om eksklusivitet for Danmark og har her sikret sig solid erfaring til at lede og opbygge afdelingen. 

- Jeg ser frem til at varetage Westings etablering på det danske marked. Målet er at fortsætte den gode kultur, der er Westings varemærke i Norge. Det skal være let for vores kunder at handle med os; Let tilgængelighed, hurtige svartider, service og hurtig levering, siger Kristensen, der har en stærk overbevisning om, at også det danske marked vil sætte pris på Westing-konceptet, siger Kurt Sonne Kristensen.

Har en fod inden for

Han kommer senest med 17 års erfaring fra Jotun, herunder som salgschef for Jotun Protective Coatings i Danmark med fokus på segmenterne Energi, Offshore, HPI, Infrastruktur og Distributør (Performance Coatings). Han har en FROSIOcertificering og har omfattende erfaring inden for både salgsledelse og teknisk service.

Westings daglige leder, Sigurd Teige, ser frem til at komme i gang med etableringen i Danmark.

- Westing har i en årrække været involveret i leverancer og inspektioner hos danske skibsværfter og rederier, så noget af kundegrundlaget er der allerede. Potentialet er bestemt stort, og med Kurts solide erfaring, baggrund og netværk ser vi frem til at være aktive og synlige på det danske marked, siger Teige.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.082