At få skibets hjælpemaskineri med over på et CO2-neutralt drivmiddel samt at sikre en infrastruktur på land, der kan sikre en kontinuerlig strøm af CO2-neutralt metanol til de relevante havne.
Sådan formulerer Mærsk-koncernens tekniske direktør, Palle Laursen, nogle af de markante ubekendte i den ligning, som Mærsk har sat sig for at løse: At sætt...
Mærsk-holdet bag CO2-neutralt containerskib ser udfordringer i hjælpemaskineri og infrastruktur
Mærsk-chefen Palle Laursen står i spidsen for det hold, der skal virkeliggøre Mærsk-drømmen om verdens første CO2-neutrale containerskib. Ifølge Laursen kan den stramme tidsplan kun lykkes, hvis rederi, flagstat, værft og klasseselskab kaster alle kræfter ind i projektet
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer