Det grønne eventyr er for alvor startet i den maritime industri og Mærsk er gået i offensiven med udmeldingen om, at rederiet sammen med en række samarbejdspartnere, vil søsætte et CO2-neutralt skib i 2023.
Men ifølge Rasmus Elsborg-Jensen, grundlægger og CEO af ReFlow, er et nybygget skib i sig selv et udtryk for et betragteligt CO2-forbrug. Og d...
ReFlow-direktør: Mærsk udelader vigtigt regnestykke i ambitionen om CO2-neutralt skib
Et nybygget skib vil i sig selv være et udtryk for et betragteligt CO2-forbrug, men denne problemstilling undlader Mærsk at tage stilling til i lanceringen af det kommende - såkaldte - CO2-neutrale feederskib, lyder kritikken fra ReFlow-direktør. Han efterlyser flere nuancer og mere helhedsforståelse i debatten om fremtidens CO2-neutrale skibsfart
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer