23948sdkhjf

Ny terminaltraktor med EV-teknologi

Den danske leverandør af bl.a. terminaltraktorer N.C. Nielsen er klar med en ny eldreven og dermed emissionsfri Terberg BC EV-terminaltraktor på det danske marked.

Med Terberg BC EV-terminaltraktor har den hollandske producent udvidet rækken af eldrevne terminaltraktorer og imødekommer et stigende behov for fleksible og bæredygtige transportløsninger, skriver den danske leverandør i en pressemeddelelse.

Terberg BC-serien er tre-i-én maskiner. Typen er særligt velegnet til travle distributionscentre, lufthavne og havneterminaler, hvor der er behov for at kunne variere mellem skiftelad, skammel til løstrailere eller normalt træk til lastvognsanhængere. Den kører således efter behov og vil kunne erstatte andre køretøjer med kun én hovedfunktion.

Med sin multifunktionelle og miljøvenlige egenskaber falder Terberg BC EV godt i tråd med tidens tendenser. Med nul emission og et lavt støjniveau er maskinen tilmed anvendes, når der skal flyttes gods indendørs.

Regenerativ bremsning

Den nye terminaltraktor kommer med en eldrevet motor, en kundetilpasset batteripakke og oplader. Desuden er den skabt med regenerativ bremsning, samt færre bevægelige motordele end dieseludgaven, hvilket giver lavere omkostninger til vedligeholdelse, lover N.C. Nielsen.

I chassiset er indbygget en ramme til skiftelad med en løftekapacitet på 25.000 kg. samt en skammel, som kan styres med joystick fra kabinen. Løftekapacitet er på 15.000 kg.

- Vi har de sidste fire fem år haft Terbergs elektriske YT-model kørende i Danmark. Den blev i 2020 relanceret i den nye version YT203EV. Dette fokus og udvikling af el-programmet er naturligvis også et udtryk for at batteriernes ydeevne følger med den øvrige teknologiske udvikling, udtaler salgschef Jørgen Peter Lund fra N.C. Nielsen.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.101