23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mærsk er utilfreds: Sådan kommer skibsfarten tilbage på klimasporet

Mærsk er utilfreds med det netop godkendte IMO-forslag om at regulere skibsfarten på kort sigt. Der er brug for at belønne "over-performers" og fokusere langsigtet, lyder det

Mærsk er ikke tilfreds med det forslag, der forrige uge af FN’s Søfartsorganisation IMO blev godkendt, og som handler om regulering af skibsfarten på kort sig, der skal mindske CO2-udledningen fra skibsfarten på kort sigt.

- Vi er stadig ikke særligt tilfredse med ambitionsniveauet på den aftale. Det var vi heller ikke på det forberedende møde. Grunden er, at man i IMO desværre ikke har en struktur på plads, som også tilgodeser de rederier, som faktisk går meget længere end det, der er forventet af dem. Disse first movers, som vi betragter os selv som værende en del af, bliver slet ikke tilgodeset i den aftale, udtalte Simon Bergulf, chef for regulatory affairs hos A.P. Møller-Maersk, til Søfart i sidste uge.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141