23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Thyborøn-virksomhed kæmper for at holde status quo

Trods udskydning af nybygninger regner direktøren i Kynde & Toft med, at virksomheden holder status quo
Virksomheden Kynde & Toft, der er en af de to medejere af Thyborøn Shipyards flydedok, har under corona-krisen oplevet, at flere nybygningsopgaver er sat på standby.



Alligevel skal virksomheden økonomisk holde status quo. Sådan lyder meldingen fra Niels Olav Vinther Jensen, som er ejer af og direktør for Kynde & Toft og direktør for Thyborøn Shipyard. Årsagerne til, at nogle af nybygningsopgaverne er udsat, er delvist corona-situationen og valutaændringer.



Arbejdet kommer tilbage

- Noget af vores arbejde er blevet sat på standby, men vi forventer, at de arbejdsopgaver, der er udskudt, kommer tilbage, siger Niels Olav Vinther Jensen.



Kynde & Toft udfører alle former for ombygnings- og reparationsarbejde på blandt andet fiskefartøjer, pramme, fragtskibe og offshore-skibe. Virksomheden er partshaver i Thyborøn Ophaler Bedding, hvor de råder over både beddingsanlæg og flydedok.



- Vi er lige nu i gang med nybygning, der er købt af en ung, lokal mand. Vi afleverede også en (nybygning, red.) for fire måneder siden til Orkneyøerne ved Skotland. Vi bygger og reparerer skibe fra hele Nordsøen, fortæller Niels Olav Vinther Jensen.



Kynde og Toft er den største forretningsdel. Dog er flydedokken - der hører under Thyborøn Shipyard - blevet en betydelig del af forretningen i Kynde & Toft-gruppen.



Kynde & Toft-gruppen havde overskud sidste år, siger direktøren.

- Det går fornuftigt for firmaet, men vi har som sagt haft nogle udfordringer i forbindelse med corona-krisen, hvor vi har måtte udskyde nybygninger, siger Niels Olav Vinther Jensen.



Kynde & Toft har 4.000 kvm. samlet under tag. Virksomheden ejer også CNC-fabrikken, hvor de laver hydraulikfittings, hvilket er en væsentlig del af forretningen.

Kynde & Toft får blandt andet skrog hjem fra Polen og bygger dem op fra bunden.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.122