23948sdkhjf

Tysk-kinesisk brændselscelle på vej ud i skibsfarten

DNV GL giver Approval in Principle til 440 kW modulær brændselscelle til skibe

Tyske e-Cap, der er specialiseret i elektriske løsninger til transportindustrien, har indledt et partnerskab med en kinesiskbaserede producent af brændselsceller Re-Fire. Samarbejdet har nu resulteret i et modulært 440 kW stort brændselscellemodul, der kan bruges på tværs af transportindustrien.

Det skriver E-Cap i en pressemeddelelse.

Systemet har desuden nu fået et AiP, Approval in Principle, fra DNV GL til brug på skibe. Det hydrogen-baserede brændselscellemodul er udviklet af e-Cap, der også leverer de omkringliggende styresystemer, mens selve brændselscellerne er leveret af Re-Fire.

Referencelisten hos Re-Fire tæller 22 mio. kørte kilometer i Kina, hvor el-drift i landtransporten er relativt udbredt, og hvor selskabet har en markedsandel på omkring 50 pct. Partnerskabet har udover landtransport og nu også skibsfart, ligeledes luftfart på agendaen.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.109