23948sdkhjf

Ny brancheforening afholdt sin første generalforsamling

Danske Shipping- og Havnevirksomheder måtte holde sin første ordinære generalforsamling skriftligt

Klaus G. Andersen, adm. dir. i Fredericia Shipping A/S, fortsætter som formand for DSHV, Danske Shipping- og Havnevirksomheder.

Det står klart efter den første ordinære generalforsamling i den ny brancheforening, Danske Shipping- og Havnevirksomheder, der organiserer ca. 110 virksomheder, som bedriver shipping-, agentur-, terminal- eller anden havnevirksomhed i Danmark.

Foreningen blev stiftet 1. januar 2020 som en fusion af Danmarks Skibsmæglerforening og Danske Havnevirksomheder.

Det skriver den nye forening i en pressemeddelelse.

De to foreningers bestyrelser blev ved den lejlighed også sammenlagt, og Klaus G. Andersen blev konstitueret på formandsposten – en post han altså nu bestrider endnu et år.

Læs også: Nye tal: Godsomsætningen var bedre end frygtet

– Der er behov for kontinuitet, og vi er godt i gang med at lægge grundstenene for vores ny brancheforening – trods de svære vilkår i øjeblikket. Nu gælder den om at få åbnet samfundet op hurtigst muligt, ellers kan aktivitetsnedgangen blive meget alvorlig for vores medlemmer hen over sommeren og efteråret, udtaler Klaus G. Andersen i meddelelsen.

Grøn dagsorden

Grundet forsamlingsforbud blev DSHVs generalforsamling afholdt skriftligt. På grund af de helt særlige omstændigheder aflagde Klaus G. Andersen også en skriftlig beretning til generalforsamlingen.

Heri konstaterede han stor opbakning til fusionen, og Klaus G. Andersen udstak en række pejlemærker for DSHV’s fremtidige arbejde.

– DSHV arbejder for at skabe værdi for medlemmerne, så de kan lykkes med at være grønne og ansvarlige danske shipping- og havnevirksomheder i den hårde internationale konkurrence. Derfor skal vi have forbedret vores investeringssikkerhed – ikke mindst i forhold til havnearealer og lejekontrakter, forklarer han, og fortsætter:

– Vi skal have forbedret vores konkurrencedygtighed – ikke mindst en mere klar rollefordeling mellem offentlig og privat. Og vi skal sikre mere smidige og effektive offentlige systemer og myndigheder – ikke mindst på toldområdet.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.141