Ti år efter, at værftet Baltec Offshore i Lübeck udviklede og byggede havnebussen ’Nyhavn’ til den kollektive trafik i Københavns havn, kan byggemetoden bag nu stå over for en større udbredelse i småfærge- og passagerfartøjssegmentet.
Tilbage i 2009 vakte ’Nyhavn’ opsigt i branchen ved at være bygget i FRP- (Fibre-Reinforced Plastic) kompositmater...
Baltec Offshore vil udnytte IMO-dør på klem i jagt på ny kunder
10 år efter leveringen af havnebus til København sigter Baltec nu efter lette og dermed grønne småfærger, hvor superkondensatorer kan blive et alternativ til batterier
Produktionsmetoden er afgørende for, at lave FRP-plader, der ikke skal brandisoleres. Ulempen ved metoden er, at planerne ikke kan formstøbes. Foto: Baltec
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer