23948sdkhjf

Diversitet - hvorfor går det så langsomt?

| Af af Lotte G. Lunderberg, Den Danske Maritime Fond | Tip redaktionen om en historie

SYNSPUNKT: Der arbejdes aktivt med diversitet på strategisk niveau i mange af de store maritime virksomheder, men man fristes til at spørge, hvorfor det går så langsomt, når nu det har været på dagsordenen i flere år

Med et nyt år just påbegyndt er der en hjertesag, som jeg atter vil slå et slag for i Søfart. For et par år siden ønskede jeg Søfarts læsere godt nytår med det fromme ønske om, at 2018 blev året, hvor den maritime sektor for alvor arbejdede målrettet på at opnå mere mangfoldighed i forhold til køn.

Der har siden da været skrevet og kommunikeret ...

Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til alle nyheder og artikler på Søfart.

Opret abonnement

Ring til abonnementsafdelingen på tlf. 4485 8899

Allerede abonnent?Log ind

Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Korslagte arme på broen gavner ikke kvinder

Danske Rederier er i gang med en historisk indsats for at få flere kvinder til at kigge mod shipping. Indsatsen har fået stor opbakning af branchen. Men vi gør det ikke for vores blå øjnes skyld - vi gør det for Det Blå Danmark

Plus

DEBAT: Ligestilling til søs - er det lidt af et blålys?

1

UGENS LEDER: Giv en hyldest til din lokale sømand

Ugens leder: Brace for impact

Plus

Synspunkt: Rederierne sejler ind i den perfekte storm

Shipping-branchen mærker nu for alvor de juridiske og økonomiske konsekvenser af Corona-viruset

Nyhedsbrev

8.581 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Se det seneste nyhedsbrev. Annoncér i nyhedsbrevet

Online Avis Arkiv
Plus

Debat: Derfor har vi færre job i Det Blå Danmark

Faldet i beskæftigelsen siden finanskrisen er ikke en overraskelse, når man kender markedet – men branchen har vundet markedsandele

Plus

Coronavirus: Krisens konsekvenser for shippingbranchen

Lukkede havne og risiko for mandskabets sikkerhed. Det er potentielle konsekvenser af det nuværende Coronavirus-udbrud, som shippingbranchen bør forberede sig på

Plus 1

Ugens Leder: Søværnet er kun toppen af isbjerget

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Brugte kraner købes og sælges

STEMPELVENTIL – Hvad er fordelene?

70 år med Klingspor Kronenflex® skæreskiver

NOS A/S har surringer, der holder!

Undgå tunge manuelle løft med en vakuumhåndteringsløsning!

Ingeniørens trøst - Tip fra Siemens

Pakninger, som sidder lige i skabet!

Har du en reguleringsopgave?

NOS A/S Vi tilbyder kvalitets RHINO taljer

Ny traverskran? Få det hurtigste og skarpeste tilbud nu!

Sikker og hurtig fortøjning af skibe og færger med vakuum

Roxtec Transit Quality Assurance Program

Skal du have et mobilt laboratorium?

Dokumentér din indsats med en Verdensmålcertificering

Miljøvenlige smøremidler fra Carl Stahl A/S

Hvad siger DENIOS til Covid-19?

Forsynings-sikkerhed

Desinficerende ozonbehandling

Må vi hjælpe dig i gang med kemikaliedokumentationen?

NOS A/S har stålwirer i mange størrelser og konstruktioner

Forårs kampagne på mobil filterenhed - spar 5.000,00

Copenhagen Pump fører Esay Box trykforøger pumpe fra DAB

MTS E Serien af sensorer føres af Summit

Selvkørende kran til brug ved arbejde på din båd

Så du vores video i sidste uge med maskindonkraften DK JACK?

Send til en kollega

0.203