23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Batteriprojekt på Helsingør-færgerne krævede massivt gravearbejde

Da Forsyning Helsingør anlagde 3,5 kilometers kabler til de nye batteridrevne færger i Helsingør Havn, ramte selskabet blandt andet en gammel tunnel og måtte inddrage en arkæolog

Det var ikke en nem opgave, der mødte Forsyning Helsingør, da selskabet skulle anlægge et kabel gennem Helsingør by, som kunne oplade de nye batteridrevne færger fra ForSea, der sejler mellem Helsingør og Helsingborg.

Forsyning Helsingør måtte grave en 3,5 kilometer lang rende ned til Helsingør Havn, hvor færgerne oplader deres batterier, hvoraf 200 meter gik direkte igennem en fredet byzone. Det betød, at selskabet bl.a. måtte inddrage en arkæolog.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|instance-web01