23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

NGO: Mærsks indiske skrotværfter på kant med loven

Indisk miljødomstol undersøger, om landets skrotværfter overtræder miljølovgivningen ved at ophugge skibe i tidevandszonen

Ophugning af skibe på stranden, som det foregår i Alang, Indien, er ulovligt i henhold til indisk lovgivning. Derfor er det problematisk, når Mærsk sender sine udtjente fartøjer til ophugning hos beachingværfterne i Alang, mener NGO Shipbreaking Platform.

- Vi har fortalt mange shippingfirmaer, at det der foregår i Alang er ulovligt i henhold til indisk national lovgivning. At bedrive farlig industri i tidevandszonen er ikke lovligt, og det er et spørgsmål om tid, før de indiske lovgivere og myndigheder også vågner op til dette, siger Ingvild Jenssen, grundlægger og direktør for NGO Shipbreaking Platform, som arbejder for bedre forhold på de sydasiatiske skrotværfter.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156