Med beslutningen om at standse indtaget af dualkadetter på sine containerskibe, har Mærsk sendt den længste og mest prestigefulde søfartsuddannelse i Danmark ud i en identitetskrise.
Hos Mærsk begrunder man beslutningen med, at det er blevet sværere og sværere at indpasse dualofficererne på skibene.
- Mærsk har ikke længere et indtag af dual-...
Mærsk har standset indtaget af dual-kadetter
Mærsk er holdt op med at optage såkaldte dual-kadetter på sine skibe. Dualofficeren har den længste og mest krævende søfartsuddannelse i Danmark og er maskinmester og navigatør på samme tid. Men i langfarten foretrækker rederierne stadigvæk at ansætte deres officerer som enten maskinmestre eller navigatører
SIMAC-direktør Jesper Bernhardt står overfor et omfattende arbejde med at ’gentænke” uddannelsen til dual-officer. Foto: Nicolai Østergaard
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer