Forholdet mellem de offentligt ejede havne og deres kunder - de private havnevirksomheder - har altid været kompliceret. Havnene er afhængige af, at virksomhederne tiltrækker kunder og omsætning. Virksomhederne er afhængige af, at de får så meget som muligt igen for dét, som de betaler for at benytte infrastrukturen.
En typisk havnekunde er NW G...
"Havnene må holde op med tro, at de kan gøre det bedre end industrien"
INNOVATION. Det er de private virksomheder, der skaber liv og omsætning på havnene. Søfart har spurgt en havnevirksomhed om dens syn på havnenes evne til at servicere sine kunder
3
Billeder
Henrik Otto Jensen, adm. dir., NW Group: ”I øjeblikket ser vi en positiv udvikling i Esbjerg. Havnen begynder at forstå havneoperatørernes virkelighed og hvorledes vi sammen kan gøre op med de rigide og utidssvarende strukturer, overenskomster og systemer”. Foto: Nicolai Østergaard
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer