23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nyt bud på fremtidens eco-tanker

Rotorsejl og afdampning fra lasten kombineret i ny VLCC-prototype

Klassifikationsselskabet Lloyds Register har repræsenteret Hyundai Heavy Industries i en typegodkendelsesproces (AiP/Approval in Principle) af et ny ecodesign til en VLCC (Very Large Crude Carrier). Den nye VLCC-prototype anvender et miks af afdampning fra lasten (VOC/Volatile Organic Compounds) og LNG som drivmiddel.

Derudover er ecotankeren ligeledes udrustet med Norsepower rotorsejl.

Eco-prototypedesignet er resultatet af et fælles udviklingsprojekt mellem værftet, Lloyds Register og Norsepower. Det skriver klassifikationsselskabet i en pressemeddelelse.

– Vi er fokuseret på at udvikle rene og smarte skibe, der er teknisk pålidelige og kommercielt bæredygtige. Og vi gør vores bedste for at designe avancerede skibe, som understøtter rederen i at tage teten i forhold til miljømæssig forsvarlig shipping – noget, der skal bringe os et skridt nærmere fremtiden, udtaler Hong-Ryeul Ryu, Vice President Initial Design hos Hyundai Heavy Industries.

Alene anvendelsen af rotorsejl ventes at bibringe eco-tankeren med en bunkerbesparelse på mellem fem og syv pct. Lloyds Register præsenterede det fælles udviklingsprojekt under Nor-Shipping i Norge i starten af måneden.

SØFART TEMA: Nor-Shipping 2019 Se tema
BREAKING
{{ article.headline }}
0.156