I efteråret vedtog IMO det såkaldte ’carriage ban’, der forbyder brændstof med en højere svovlprocent end 0,5 procent ombord på skibe uden installerede svovlrensningsanlæg. Ifølge Danske Rederier, er det en afgørende milepæl frem mod at sikre en simpel og effektiv håndhævelse af de globale svovlkrav.
Det skriver Danske Rederier i en pressemeddelel...
IMO vil have klare retningslinjer for svovlkrav
En ensartet gennemførelse af det globale svovlkrav, der gælder fra 1. januar 2020, står højt på dagsordenen, når medlemslandene i IMO mødes i London i næste uge
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer