23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Triple-E på retræte - comeback til Emma Mærsk-størrelsen

De store containerskibe på +15.000 TEU vil tage en stadig større bid af markedet, men de helt store får det svært. Triple E-klassen er nemlig besværlig, lyder det fra eksperter

Da det sidste uge kom frem, at CMA CGM planlægger at kontrahere ti nye 15.000 TEU-containerskibe i Kina, var det et godt billede på udviklingen.

Vi taler om en størrelse som ’Emma Mærsk’, der i september 2006 vakte stor opmærksomhed som verdens dengang største skib (bygget på Lindø, red.).

Siden er denne ’VLCV-størrelse’ overhalet af ULCV’erne, der rummer op til godt 22.000 containere.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.219