Da det sidste uge kom frem, at CMA CGM planlægger at kontrahere ti nye 15.000 TEU-containerskibe i Kina, var det et godt billede på udviklingen.
Vi taler om en størrelse som ’Emma Mærsk’, der i september 2006 vakte stor opmærksomhed som verdens dengang største skib (bygget på Lindø, red.).
Siden er denne ’VLCV-størrelse’ overhalet af ULCV’ern...
Triple-E på retræte - comeback til Emma Mærsk-størrelsen
De store containerskibe på +15.000 TEU vil tage en stadig større bid af markedet, men de helt store får det svært. Triple E-klassen er nemlig besværlig, lyder det fra eksperter
6
Billeder
’Emma Mærsk’ er bygget på Lindø i 2006 og var sin tids kæmpe. Skibet har plads til 15.500 TEU. Foto: Rasmus Mikkelsen
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer