23948sdkhjf

Triple-E på retræte - comeback til Emma Mærsk-størrelsen

De store containerskibe på +15.000 TEU vil tage en stadig større bid af markedet, men de helt store får det svært. Triple E-klassen er nemlig besværlig, lyder det fra eksperter
Da det sidste uge kom frem, at CMA CGM planlægger at kontrahere ti nye 15.000 TEU-containerskibe i Kina, var det et godt billede på udviklingen.

Vi taler om en størrelse som ’Emma Mærsk’, der i september 2006 vakte stor opmærksomhed som verdens dengang største skib (bygget på Lindø, red.).

Siden er denne ’VLCV-størrelse’ overhalet af ULCV’ern...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.157