23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Søfart
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Her er næste hovedpunkt på MEPC-agendaen

MILJØ: Dansk ekspert vil have CO2-aftrykket fra kilde til tank for de alternative brændstoffer til skibsfarten med på IMOs kommende miljødagsorden. Og så freder han dieselmotoren - både i land og til søs

Mens det lykkedes IMO at sikre en effektiv håndhævelse af 2020-kravet om en global 0,5 pct. svovlgrænse i skibsbunker med vedtagelsen af den såkaldte ”Carriage Ban” på MEPC 73 (det 73. møde i Marine Environment Protection Committee), som fandt sted i London forrige uge, så støbes kuglerne allerede nu til de næste skridt mod en grønnere skibsfart, gerne med Danmark i front.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141|